vineri, 19 septembrie 2008

Interviu despre justitie pentru codexpolitic.us

Astăzi am dat un interviu pentru un coleg blogger. Mihnea scrie pe codexpolitic.us.
.
După gratiile justiţiei

Scris de Mihnea - 19 Sep 2008: Cei de la blogul Penitenciar mi-au acordat un interviu. Pentru necunoscatori, reteaua Gherila Virtuala este compusa dintr-un numar de bloguri pe teme de justitie, colaboratorii proiectului fiind, in mare masura, anonimi. Impreuna, acestia militeaza pentru demascarea abuzurilor din sistemul romanesc de justitie.

1. Ce imi poti spune despre tine si despre voi, ca si grup? Ce v-a impins sa folositi internetul drept cale de comunicare si ce doriti sa obtineti cu acest site?
.
Despre mine nu prea multe. Noi, ca grup, ne-am format treptat. Am fost 3 la inceput, acum suntem 8 si cred ca in 2 luni vom fi 12. Am gandit blogul ca un efort de grup, pentru ca ne propusesem la inceput sa scriem zilnic.. Era clar ca e singura cale. Altfel n-ai cum si blog si munca. Toti suntem part-foarte putin time pe blog.

Am folosit internetul pentru ca e aproape gratis, e usor accesibil si mesajul se distribuie mult mai bine. Am incercat si prin mass media, o vreme, dar nu a mers tot tat de bine. Nu intotdeauna ce ne intereseaza pe noi face rating. La inceput am scris si atat. Apoi am trimis mailuri in sistem. Mai tarziu am facut ceva optimizare… nu stiu cat de bine ne-a iesit.

Dorim sa incurajam oamenii care lucreaza in penitenciare sa comunice. E ceva exceptional pentru un astfel de sistem. Pana recent erau pedepsiti daca erau prinsi ca citesc blogul. Ne-au sprijinit destul de mult sindicatele (SNLP si FSANP), care au inteles imediat utilitatea unei astfel de colaborari.

Informam, formam opinie si incercam sa influentam agenda publica. Spunem lucrurilor pe nume (atat cat ne pricepem). Avem teme clare si prioritati bine definite, dupa cum se poate vedea. Sustinem functia educativa a penitenciarului, criticam abuzurile si incompetenta, incercam sa tinem personalul informat, discutam despre nevoia de reforma.

2. Ce poti sa-mi spui de intreaga retea Gherila Virtuala, de miscarea in sine? A fost ceva planuit sau v-ati ‘gasit’ intre voi? Aveti un plan pentru viitorul acestei retele sau intentionati sa fiti descoperiti, incet incet, de cat mai multa lume? V-ati facut reclama pe undeva pe net sau ati fost descoperiti de catre colegi si alti oameni interesati?
.
Ideea cu reteaua ne-a venit dupa ce am observat ca mai sunt bloguri de justitie. Un coleg s-a ocupat de tot. A luat legatura cu ceilalti autori. Ne-am inteles si am facut Gherila Virtuala. Planul pentru reteta este sa o facem cat mai mare si cat mai vocala, dar nu va fi o bomba, se va cladi pas cu pas. Nu ne-am facut reclama pe net.
.

Niciun comentariu: